Såfremt du ønsker en sekundær vurdering, kan du udfylde nedenstående formular, og vi vil forsøge at sende dig til vores anden samarbejdspartner.
Lån et mindre beløb uden sikkerhed i din ejendom
Udfyld formularen med oplysninger om det ønskede lån samt dine personlige oplysninger. Når du har færdiggjort ansøgningen, vil vi typisk besvare din henvendelse inden for 24 timer. At ansøge hos os er helt uforpligtende.
Det er vigtigt at understrege, at vi ikke er en bank. Vi samarbejder derimod med banker, så vi kan finde det bedst mulige lån til dig.
Bliver du forhåndsgodkendt til et lån hos vores samarbejdspartnere, vil du blive kontaktet af os med ét eller flere tilbud fra den/de pågældende banker. Det er herefter op til dig, om du ønsker at acceptere lånevilkårene.
Input i låneformular
Parter på portalen
UdenomBanken er ikke part i de aftaler, som bliver indgået mellem Brugeren og Långiveren, men skaber blot kontakten mellem Brugeren og Långiveren. Brugeren er potentiel Låntager, som søger et lån til fast ejendom i Danmark, og som via UdenomBanken ønsker et lånetilbud. En potentiel Låntager kan være både en virksomhed og en privat person. Långiver er en virksomhed, som afgiver tilbud til Brugeren om at udlåne penge mod sikkerhed i Brugerens fast ejendom.
Brugerens vilkår
Når Brugeren har sendt en låneansøgning, modtages via sms/mail en bekræftelse på, at UdenomBanken har modtaget ansøgningsformualaren. Alt er gratis og uden nogen form for binding af Brugeren. UdenomBanken forbeholder sig ret til at kontakte Brugeren for at indhente yderligere oplysninger, såfremt låneansøgningen måtte give anledning hertil. Ved udfyldelse af låne-ansøgningsformularen giver Brugeren UdenomBanken tilladelse til at sende anøgningen videre til UdenomBankens netværk er Långivere. Långiverene vil herefter og inden for 48 timer lave et lånetilbud til Brugeren. Brugeren vil blive kontaktet af den långiver, der kan stille de bedste vilkår.
Långivernes forpligtelser
Ved samarbejde med UdenomBanken forpligter Långivere sig til, inden for 48 timer efter at have modtaget en låneansøgning, at kontakte Brugeren med henblik på at afgive tilbud.
UdenomBankens forpligtelser
UdenomBanken forpligter sig til hurtigst muligt at levere Brugerens låneansøgning videre til de Långivere, der er relevante for den pågældende ansøgning.
Fortrydelsesret
Du kan ifølge kreditaftalelovens § 19 fortryde din kreditaftale inden for en frist på 14 dage. Ønsker du at fortryde skal du blot meddele dette skriftligt til os inden for fristen på 14 dage efter du har underskrevet kreditoplysningsskemaet. Hvis du udøver din fortrydelsesret, skal du betale kapitalen og de renter, der er påløbet fra den dato, hvor kreditmuligheden blev udnyttet, til den dato, hvor kapitalen betales tilbage, uden unødig forsinkelse og senest 30 kalenderdage efter at have sendt os meddelelsen om udøvelsen af fortrydelsesretten. Renterne beregnes på grundlag af den aftalte debitorrente. Herudover skal du betale eventuelle omkostninger, som vi har betalt til offentlige myndigheder, og som ikke kan refunderes.
Ansvar
Brugeren har selv det fulde ansvar for indholdet af de aftaler, som indgås mellem Brugeren og Långiveren.
Reklamationsret
Som udgangspunkt har du ikke to års reklamationsret, da der er tale om en tjenesteydelse. Kontakt os dog gerne hurtigst muligt, hvis du opdager fejl og mangler ved din ansøgning eller dit lån.
Persondata til videregivelse
Dine persondata vil blive videregivet til vores partnere i forbindelse med en kreditvurdering. Vores partnere er primært Arbejdernes Landsbank A/S, Investeringsselskabet Luxor A/S, Reel Invest II P/S, men kan også være andre, herunder private långivere. Herudover arbejder vi sammen med bank sammenligningsportalerne www.lendme.dk og www.digifinans.dk og dermed også Resurs Bank, Pensam Bank, Express Bank, Nordea, Sparxpres, Facit Bank, Ikano Bank, Ferratum Bank og Nordfyns Bank.
Vi kan videregive navn og e-mailadresse til fx Trustpilot.
Se hele vores persondatapolitik her - https://udenombanken.dk/persondatapolitik
Klageadgang
Hvis du vil klage over et køb eller en tjenesteydelse købt eller bestilt hos UdenomBanken, skal du rette henvendelse til UdenomBankens kundeservice på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du som forbruger indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i en andet EU-land.
Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr . Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Vi gemmer visse oplysninger, som dit navn og e-mail-adresse, hvilket ikke vil blive videregivet til tredjemand. Oplysningerne bruger vi til at vejlede og informere dig om nyheder og tilbud fra UdenomBanken.
Vi kan sende dig informationer og tilbud på egne produkter, såsom nyheder, features, markedsføring af din bolig, rabatordninger via e-mail samt bruge cookie-data til anden markedsføring. Her kan du læse mere om UdenomBankens brug af Cookies.
Du vil kun blive kontaktet direkte fra UdenomBanken, aldrig fra samarbejdspartnere, og vi videregiver ikke din e-mail adresse til nogen af disse, men undertiden vil vi muligvis sende dig relevante tilbud på produkter fra vores koncern og samarbejdspartnere. Koncernen: Boliga Gruppen A/S, Boliga ApS, Boliga Finans ApS, Reel Finans Ejendomskreditselskab A/S. Samarbejdspartnere: Saxo Bank, Basisbank A/S, Arbejdernes Landsbank A/S, DANSKE BANK A/S, BRFKREDIT A/S. Jeg giver hermed tilladelse til at UdenomBanken kontakter mig via e-mail med markedsføring.
Persondatapolitik for Udenombanken A/S
Indledning
Når du besøger Udenombanken.dk (herefter Udenombanken) accepterer du nærværende cookie- og persondatapolitik.
Udenombanken er del af Boliga Gruppen, der består af følgende virksomheder: Boliga Gruppen A/S, Boliga ApS, Boliga Finans Aps og Boliga Ejendomskreditselskab A/S (Udenombanken).
Den dataansvarlige er Udenombanken A/S, Øster Alle 48, 4. tv. (Tårn D), 2100 København Ø.
Vi indsamler oplysninger om dig på følgende to måder:
- Ved brug af cookies
- Ved at du selv afgiver oplysninger
I de næste afsnit kan du læse mere om hvilke informationer, der indsamles, hvordan de behandles, hvad de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne og hvem du skal kontakte, hvis du har spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.
Se vores cookiepolitik her https://udenombanken.dk/cookie-politik
Generel bestemmelse om personoplysninger
Hvorfor behandler vi personoplysninger?
Når du ønsker at ansøge om lån, tilmelder dig nyhedsbrev, konkurrencer, tilmelder dig arrangementer og lignende beder vi om dine personlige oplysninger. Det gør vi for at kunne levere produktet eller serviceydelsen til dig. Personoplysninger bruges til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover til at få større kendskab til dig og øvrige brugere af websitet. Denne brug kan bl.a. omfatte undersøgelser og analyser, der er rettet mod en forbedring af vore og vores partneres produkter, tjenester og teknologier, samt visning af indhold og reklamer, der er tilpasset dine interesser og hobbyer. Obligatoriske oplysninger vil altid være tydeligt markeret, og alle andre oplysninger i forbindelse med et køb eller tilmelding til en serviceydelse vil være frivillig.
Oplysningerne vi beder om, vil primært være navn, adresse, e-mail, telefonnummer, køn, alder, men kan også være andet.
Oplysninger i forbindelse med låneansøgninger
I forbindelse med låneansøgninger har vi brug for oplysninger for at kunne kreditvurdere dig og for at gennemføre vores ydelse til dig. Vi vil derfor bede om identitets- og kontaktoplysninger bede om oplysninger om ejendommen og finansielle oplysninger (herunder oplysninger om indkomst, gæld og formue). Vi kan i den forbindelse indhente personoplysninger om dig fra tredjeparter såsom SKAT. Indhentelse fra tredjeparter kræver din forudgående accept via NemID godkendelse.
Følsomme oplysninger vil blive behandlet, såfremt du har givet os oplysninger herom. Identifikationsoplysninger, herunder billed-ID, cpr-nr. og evt. cvr. nr., som følge af krævet lovgivning vil også blive behandlet. For erhvervskunder behandler vi også oplysninger om ejerkreds, ledelse, tegningsregler og reelle ejere.
Vi behandler derudover personoplysninger fra offentligt tilgængelige kilder og registre, såsom CPR-registret, CVR-registret, Virk.dk. Vi behandler ligeledes oplysninger fra RKI. Vi kan også behandle oplysninger om kautionister samt nærtstående.
Vi er forpligtet til at behandle en række oplysninger som er nødvendige for at opfylde vores forpligtelse i henhold til hvidvaskningsloven og terrorfinansiering.
Vi behandler derudover dine personoplysninger til brug for løbende administration. De oplysninger, du afgiver, vil blive behandlet fortroligt.
Hvor længe opbevarer vi personoplysninger?
Vi sletter eller anonymiserer dine personoplysninger, når det ikke længere er nødvendigt for os at behandle eller opbevare dem til formålet eller for at opfylde lovgivningsmæssige krav. Godkendes din ansøgning om lån, vil dine oplysninger blive gemt i den periode, forretningsforholdet består, hvorefter de slettes eller anonymiseres efter maksimalt tre år medmindre andet følger af lovgivning.
Godkendes din ansøgning om lån ikke, vil dine oplysninger blive arkiveret, hvorefter de slettes eller anonymiseres efter maksimalt tre år medmindre andet følger af lovgivning.
Hvor opbevarer vi dine oplysninger?
Udenombanken opbevarer personoplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter. Udenombankens sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at sikre, at personoplysninger håndteres forsvarligt.
Personoplysninger lagres primært inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (”EØS”), men kan også overføres til og anvendes i et land uden for EØS. En sådan overførsel af dine personlige oplysninger udføres i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Hvem har adgang til dine oplysninger?
Dine oplysninger kan deles inden for Boliga Gruppen (se oplysninger om virksomheder i Boliga Gruppen A/S’ årsrapport) og med vores forretningspartnere til forskellige formål, f.eks. for at opfylde en forpligtelse overfor dig, forbedre vores service og med henblik på systemadministration, statistik, forskning, analyse og markedsføring.
Ved låneansøgninger videregives dine data til vores partnere.
Udenombankens partnere og tredjepartstjenesteudbydere skal overholde alle forpligtelser i overensstemmelse med denne datapolitik og de aftaler, vi indgår med dem
Hvis Databehandleren anvender Microsoft, Google eller andre Underdatabehandlere med hvem Databehandleren ikke kan forhandle individuelle vilkår, så accepterer Kunden, at vilkårene i de pågældendes online tjenestevilkår/standard databehandleraftale skal være gældende også i forholdet mellem Databehandleren og den Dataansvarlige.
Hvis du ikke ønsker at give os dine personoplysninger, er vi muligvis ikke i stand til at levere den tjeneste, du anmoder om, eller at informere dig om andre produkter og tjenester, som vi tilbyder.
Oplysninger kan blive delt med offentlige myndigheder og regeringer, når dette er påkrævet i henhold til love, bestemmelser, juridiske processer eller myndighedsanmodninger med retskraft.
De oplysninger, som du giver os i forbindelse med levering af serviceydelser videregives ikke til tredjepart, medmindre du har givet særskilt tilladelse hertil eller persondataloven undtagelsesvis tillader videregivelse af generelle kundeoplysninger. Anonymiseret data kan videregives til tredjepart.
Hvad er dine rettigheder?
Du har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke personlige oplysninger vi har registreret om dig og til hvilket formål de behandles, medmindre dette er begrænset i lovgivningen eller interne vurderinger. Du har endvidere ret til at gøre indsigelse mod, at oplysningerne behandles og ret til at kræve oplysningerne berigtiget, slettet eller begrænset til opbevaring, såfremt de er ukorrekte eller behandles i strid med lovgivningen.
Når Udenombanken anvender dine personlige oplysninger elektronisk, efter dit samtykke eller i henhold til en aftale, har du ret til at få sendt en kopi af dine data på en struktureret og almindelig måde samt i et maskinlæsbart format til enten dig eller anden part. Det gælder kun de personlige oplysninger, du har givet os.
Din ret til at modsætte dig direkte markedsføring:
Du har ret til at modsætte dig direkte markedsføring, herunder profilanalyse til direkte markedsføringsformål. Du kan framelde dig direkte markedsføring ved at følge instruksen i den enkelte markedsføringsmail eller kontakte kundeservice.
Hvordan kan du udøve dine rettigheder?
Vi tager databeskyttelse meget alvorligt, og derfor håndterer vores kundeservicemedarbejdere altid dine forespørgsler i henhold til ovennævnte rettigheder. Kontakt derfor kundeservice, hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder.
Retten til at klage til en tilsynsmyndighed:
Hvis du mener, at Udenombanken behandler dine personlige oplysninger på en ukorrekt måde, kan du kontakte kundeservice. Du har også mulighed for at klage til Datatilsynet.
Kontakt til kundeservice:
Send en mail til: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Opdateringer af vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger:
Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger. Gør vi dette, vil datoen for ”sidst opdateret” blive rettet nederst på siden. Vi vil ved alle vigtige ændringer i vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger, for eksempel ændringer af årsagerne til hvorfor vi anvender dine personlige oplysninger, hvem der er ansvarlig eller dine rettigheder meddele dig dette i form af en synlig meddelelse på vores hjemmeside. Opdatering vil blive foretaget uden varsel.
Sidst opdateret d. 17. november 2020
Långiverne må indhente oplysninger via KreditStatus
Resurs Bank, Facit Bank, Ikano Bank og Express Bank må indhente oplysninger om mine lån/kreditter hos andre virksomheder tilsluttet KreditStatus (se virksomhederne på http://www.kreditstatus.dk/ ). Oplysningerne, der må indhentes, er:
- Identifikationsoplysninger, saldo, låntype, hovedstol/kreditramme og oprettelsesdato.
- Eventuel oplysning om restancer og datoer for disse.
Oplysningerne må kun bruges til kreditvurdering i forbindelse med min ansøgning om kredit.
Det er frivilligt, om jeg ønsker at give samtykke til, at Kreditgiver indsamler og behandler oplysninger om mine kreditengagementer. Hvis jeg ikke ønsker at give mit samtykke kan det få den betydning, at kreditværdigheden først kan vurderes, når jeg selv har fremskaffet den nødvendige dokumentation til Kreditgiver.
Jeg kan trække mit samtykke tilbage ved at kontakte UdenomBanken og hver kreditgiver. Det vil dog ikke have betydning for den behandling og videregivelse af mine oplysninger, der er sket før samtykket trækkes tilbage.
Læs mere om kreditgivers behandling af dine data her:
Læs Resurs Banks fulde privatlivspolitik
Læs Facit Banks fulde privatlivspolitik